مراحل ساخت و توليد DVD و CD

مقدمه
آيا به نوع و روش تکثير CD‌ (و از اين پس DVD) که  توزيع مي‌شود، فکر کرده‌ايد؟
كه به صورت نقره‌اي و به اصطلاح اورجينال توليد مي‌شد، اين سوال براي بسياري از خوانندگان مطرح شده بود که نحوه توليد و تکثير اين سي‌دي‌ها چگونه است.
در روش معمول تکثير سي‌دي، از دستگاه‌هايي که داراي چندين رايتر هستند ( که CD Duplicator نام دارند ) استفاده مي‌شود. در اين روش ( بسيار وقت‌گير و پر خطا ) که اغلب براي کارهاي کم تيراژ استفاده مي‌شود، احتمال سوختن و يا بد رايت شدن سي‌دي بسيار زياد است.
اما در روش دوم که در ادامه به آن مي‌پردازيم، روش کار کاملا متفاوت بوده و کيفيت محصول توليدي بسيار مرغوب‌تر از روش سنتي است.
آنچه که در ادامه مي‌خوانيد، گزارشي از مراحل توليد و تکثيرCD وDVD در شرکت جوانه‌پويا است که با مساعدت و همکاري صميمانه جناب آقاي اعلايي مدير اين کارخانه، تهيه و تنظيم شده است. 

مراحل توليد لوح‌هاي فشرده از ابتدا تا انتها
آغاز راه، پلي کربنات
ماده تشکيل دهنده لوح‌هاي فشرده، دانه‌هاي کوچک کريستال ماننديست است که به آن پلي‌کربنات مي‌گويند( شکل 1).
اين مواد در بسته‌بندي‌هاي بسيار بزرگ حمل شده و در جاي مخصوص خود قرار مي‌گيرد. در اولين مرحله توليد و پس از انتقال پلي‌کربنات تمامي اين مواد وارد دستگاهي به نام بيگ‌بگ شده ( شکل 2) که وظيفه مکش و انتقال آن را از درون بسته‌بندي به داخل دستگاه توليد بر عهده دارد.
پس از مکش، پلي‌کربنات‌هاي موجود، به دستگاه خشک‌کن وارد شده(‌شکل 3) و در دماي 125 درجه سانتيگراد حرارت داده مي‌شود تا رطوبت موجود در اين مواد گرفته شود. وجود رطوبت سبب چسبندگي مواد و همچنين پايين آمدن سطح کيفيت توليد خواهد شد.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: دانستنی های کامپیوتر ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 27 بهمن 1390برچسب:دانستني هاي كامپيوتر,مراحل ساخت و توليد DVD و CD,, | 23:26 | نویسنده : Admin |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.